Współczesna gospodarka wymusza na firmach perfekcyjne dostosowanie do potrzeb odbiorców. Jeśli planuje się zaspokoić wszystkie ich potrzeby, do obsługi sprzedaży potrzebny będzie system dedykowany. Jego zaprojektowanie daje profity także samemu przedsiębiorstwu, gdyż buduje ono przewagę rynkową. Dzięki systemowi dedykowanemu można zaoferować klientom towary i produkty, których nie mają u siebie konkurenci. Można również przeprowadzać sprzedaże szybciej, sprawniej i z mniejszym ryzykiem błędów.

Jedną z istotnych spraw, jakie warto wziąć pod uwagę projektując system dedykowany jest spektrum potrzeb firmy. Nie warto dublować już istniejących rozwiązań, gdyż nie mamy dostępu do zaplecza systemu i powinniśmy odtwarzać jego cechy jedynie nieskuteczną techniką testów i eksperymentów. A przecież system dedykowany zleca się właśnie po to, by odpowiadał on indywidualnym działaniom funkcjonującym w środowisku organizacji. Kluczowymi częściami projektowania systemu dedykowanego jest bowiem opracowanie mądrego planu, dalej zrealizowanie prac informatycznych i przetestowanie gotowego rozwiązania – także z udziałem docelowych użytkowników.