Przedsiębiorstwa, które chcą uzyskać dobrą pozycję w branży, powinny się wyróżnić. Obok samych towarów szczególnym z ważnych atutów marki powinien stać się dedykowany sklep internetowy.

To rozwiązanie, które bardzo wyraźnie odzwierciedla unikalny pomysł przedsiębiorcy na organizację sprzedaży i obsługę transakcji. Dzięki unikalnemu layoutowi dedykowanego sklepu internetowego można zwiększać sumę zakupów – np. poprzez prezentację dopasowanych produktów albo krótkoterminowych obniżek. Można także udostępniać klientom dodatkowe korzyści wzmacniające sprzedaż – wszelkiego typu porównywarki, galerie, prezentacje towarów.

Duży zakres oddziaływania na opinię na temat platformy sprzedażowej zyskuje poziom kontaktu z personelem. W przypadku dedykowanego sklepu internetowego – przy wykorzystaniu osobnego zestawu narzędzi dla poszczególnych sprzedawców – wdrażamy opcje, takie jak monitoring dostarczania zamówień, dane liczbowe albo różnego rodzaju komunikatory.

Warto również pamiętać o wizerunkowym charakterze dedykowanego sklepu internetowego. Wygląd serwisu i układ podstron produktowych oddziałuje na rozpoznawalność marki. Wykreowanie ich od podstaw okaże się bardziej efektywne, niż podmiana kart z towarami udostępnianych w szablonach. Dedykowane sklepy internetowe gwarantują znacznie więcej możliwości w opracowywaniu user experience, niż byłoby to prawdopodobne w sprzedawanych systemach handlowych, oferowanych w branży e-commerce.