Rosnąca konkurencja sprawia, że osiągnięcie pozycji lidera w danej branży staje się coraz trudniejsze. Jak się jednak okazuje - wcale nie musisz być najlepszy, aby Twoje zyski poszły w górę. Wystarczy odpowiednie pozycjonowanie sklepu internetowego, dzięki któremu ułatwisz znalezienie klientom swojej strony. Gdy już się na niej znajdą, to od Twojej oferty będzie zależeć, czy zdecydują się zostawić u Ciebie swoje pieniądze. Poznaj 4 sprawdzone sposoby na efektywne pozycjonowanie i daj się znaleźć klientom!

Krok 1. Zacznij pozycjonowanie sklepu internetowego od audytu SEO

Wielu przedsiębiorców zmaga się z problemami ze swoją stroną WWW. Coś nie działa i nie przynosi oczekiwanych efektów, i to właśnie ten element należy zmienić lub poprawić. Jednak tego typu witryny składają się z dziesiątek podstron z setkami elementów, jak więc znaleźć ten, który jest odpowiedzialny za ograniczanie Twojej szansy na osiągnięcie znakomitych wyników sprzedaży? Z pomocą przychodzi audyt SEO, od którego należy rozpocząć każde pozycjonowanie sklepu internetowego. Szczegółowe sprawdzenie witryny i przygotowanie raportu, w którym znajdą się rekomendacje i propozycje zmian, ułatwi Ci usunięcie słabych stron Twojej witryny.

Krok 2. Pozycjonowanie sklepu internetowego przy pomocy słów kluczowych

Odpowiednio dobrane słowa kluczowe są niezbędnym elementem pozycjonowania sklepu internetowego. Bez nich bardzo ciężko będzie Ci osiągnąć wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, a tym samym zwiększyć swoją widoczność w sieci. Wspomniane słowa kluczowe to zapytania, które internauci wpisują w Google i na ich podstawie szukają interesujących ich produktów i usług. Najprostszy przykład: chcesz kupić buty, więc starając się znaleźć te idealne, wpiszesz w wyszukiwarce buty Nike albo czerwone szpilki tanio. I to właśnie te hasła powinny znaleźć się na Twojej stronie internetowej! Wybierając odpowiednie słowa kluczowe, dzięki którym pozycjonowanie sklepu internetowego przyniesie efekty, powinieneś uwzględniać zarówno te krótkie, np. tenisówki Converse, jak i frazy long tail, np. białe tenisówki Converse tanio Warszawa. Po dobraniu odpowiednich haseł pozostaje jedynie ich bieżący monitoring.

Krok 3. Content marketing w pozycjonowaniu sklepu internetowego

Content marketing, czyli strategia, której celem jest pozyskanie klientów za pomocą wartościowych treści, nie bez powodu zdobywa coraz większą popularność w sieci. Choć do niedawna dziedzina ta pozostawała w cieniu swoich alternatyw, to obecnie specjaliści zgodnie stwierdzają, że content marketing to nieodzowny element pozycjonowania sklepów internetowych i nie tylko. Możesz wykorzystać go dosłownie na każdej stronie. W branży e-commerce wielu właścicieli decyduje się iść odrobinę na łatwiznę, kopiując np. opisy produktów z witryn producenta lub konkurencji. Takie działania mają negatywny wpływ na pozycję serwisu w wynikach Google, bo tak jak od najmłodszych lat nauczyciele nie tolerowali plagiatu, tak algorytm wyszukiwarki nie toleruje jego odpowiednika w świecie online, czyli Duplicate Content. Pozycjonowanie stron internetowych za pomocą treści przynosi efekty tylko wtedy, kiedy teksty są unikalne, wartościowe dla internautów i nasycone wspomnianymi wcześniej słowami kluczowymi.

Krok 4. Zdobywaj linki i pozycjonuj sklep internetowy

Link building to zdobywanie odnośników przekierowujących do Twojej witryny. Jak z pewnością się domyślasz, i one mają wpływ na pozycjonowanie sklepu internetowego. Dzielimy je na linki zewnętrzne, czyli umieszczane na innych portalach, oraz wewnętrzne, czyli przekierowujące na inną podstronę Twojej witryny. Najlepszym sposobem na pozyskanie odnośników jest prowadzenie bloga, dodawanie wpisów na forach i w serwisach social media oraz artykuły sponsorowane.

Zastosuj te 4 sposoby w trakcie pozycjonowania swojego sklepu internetowego, a z pewnością już wkrótce zauważysz efekty!