Sektor telekomunikacyjny od 25 lat ewoluuje w sferze cyfrowej. Od samego początku operatorzy telekomunikacyjni poszukiwali sposobów świadczenia wartościowych i innowacyjnych usług, aby były istotne i stały się czymś więcej niż zwykłymi dostawcami danych. Rozwój treści internetowych, gier, sektora e-commerce, bankowości cyfrowej, linii usług publicznych i dbałość o potrzeby klientów sprawiły, że firmy telco są podstawą cyfrowego szkieletu nowoczesności.

Innowacyjna telekomunikacja łączy niskie koszty utrzymania podobnych usług z większą wydajnością i profesjonalnymi połączeniami. W firmach, których działalność opiera się m.in. na bezpośredniej rozmowie z klientem, stosuje się bowiem rozwiązania ułatwiające taki kontakt. Czym dokładnie są te „innowacje”?

Jedną z pierwszych czynności, jakie wykonuje się przed wdrożeniem opisanych rozwiązań, jest audyt – ocenia się tutaj dotychczasowe metody prowadzenia działalności oraz ich stosunek do ponoszonych już kosztów. Firmy świadczące kompleksowe doradztwo w zakresie usług telekomunikacyjnych analizują także aktualne potrzeby oraz kierunki jej przyszłego rozwoju. Wyżej wymienieni specjaliści działają także, aby „znaleźć” najlepsze warunki współpracy reprezentowanej jednostki i zaproponować dalsze „innowacyjne rozwiązania”. Systemy telekomunikacyjne zapewniają komunikację pomiędzy jego użytkownikami i mogą obejmować systemy teletransmisyjne, systemy komutacyjne i systemy użytkowników.

Polecane rozwiązania w branży telekomunikacyjnej

Wśród technologii, które cieszą się ostatnimi czasy bardzo popularnymi, wyróżniają się: różnorodne „boty” – ich celem jest zastąpienie człowieka w innowacyjnej telekomunikacji. Jest to technologia, która polega na kontakcie z klientem pod adresem przy wykorzystaniu interaktywnego oprogramowania: sztuczna inteligencja, czyli rozmówca oferujący dostępne rozwiązania opisywanego problemu. Rozpoznanie może mieć głosowy przebieg lub za pomocą analizy „klikanych” klawiszy.

Innowacyjna telekomunikacja – szybciej, lepiej, efektywniej 

Skuteczność scharakteryzowanych „botów” wynosi niespełna 100%, co nierzadko przewyższa efekty rozmów z „realnym” pracownikiem.
Nagrane komunikaty i zaprogramowane działania pozbawione są emocji, jakie mogą towarzyszyć człowiekowi, jednocześnie wykazują pełne zrozumienie jego natury. Zdecydowaną zaletą wspomnianego wcześniej „Help Desk” jest natychmiastowy kontakt z działem IT w sprawie podejścia do podobnych problemów. Skuteczne zarządzanie flotą telekomunikacyjną jest kluczowe dla sukcesu każdej firmy. Comarch telco to specjalista w efektywnym rozwiązaniu telekomunikacyjnym.