Święto zakochanych, jak co roku, ociepla zimową atmosferę. Sklepy wypełniają się przedmiotami w kształcie serca, a na ulicach dominuje kolor czerwony, ale nie tylko pary w lutym mają swoje święto. Nową modą stało się obchodzenie 15 lutego Dnia Singla. Niemal 42 proc. Polaków w walentynkowym badaniu przeprowadzonym przez firmę Wyjątkowy Prezent potwierdziło, że już słyszało o nowym wydarzeniu.
Dzień Singla to święto, które dopiero niedawno pojawiło się w Europie. Popularność zyskało w Chinach, gdzie każdy, kto nie spotkał jeszcze swojej drugiej połówki, spędza ten dzień, kupując sobie wymarzone upominki. Firma Wyjątkowy Prezent, oferująca podarunki na każdą okazję, przeprowadziła badanie walentynkowe, w którym oprócz pytań o Święto Zakochanych pytała Polaków również o Dzień Singla.
Moda na celebrowanie
Młode pokolenie Polaków coraz częściej obchodzi święta, które popularność zyskały zagranicą. Walentynki i Halloween można już uznać za popularne, ale wciąż pojawiają się nowe daty do wpisania w kalendarz. Jedną z nich stał się Dzień Singla, a dzięki badaniom przeprowadzonym przez Wyjątkowy Prezent, możemy dowiedzieć się o nim więcej. Z ankiety wynika, że 42 proc. osób słyszało o nowym święcie. Co ciekawe, najczęściej znajomość Dnia Singla deklarują osoby poniżej 34 roku życia. Natomiast w grupie wiekowej 47+ nie znalazła się ani jedna osoba, która słyszałaby o tym dniu.
– Młodzi Polacy szukają różnych sposobów, aby każdy dzień stał się wyjątkowy i z wielką przyjemnością adaptują światowe nowinki. Dzięki temu rynek sprzedaży coraz szybciej się rozwija. Kupujemy coraz więcej prezentów, teraz nie tylko dla bliskich, ale też dla siebie samych – mówi Michał Kaleta, Dyrektor ds. Rozwoju i Sprzedaży w firmie Wyjątkowy Prezent.
Radość z bycia singlem
Uczestnicy badania przeprowadzonego przez firmę Wyjątkowy Prezent potwierdzają, że Dzień Singla to dobra okazja, aby spędzić wieczór w nietypowy sposób. Aż 49 proc. respondentów, którzy zdecydowali się celebrować to święto, zamierza tego dnia bawić się razem ze swoimi znajomymi i przyjaciółmi. Drugą grupę pod względem liczebności stanowiły osoby deklarujące, że tego dnia sprawią sobie specjalny prezent (34 proc.). Natomiast 17 proc. przebadanych Polaków z chęcią spędziłoby ten dzień na randce w ciemno, na której mieliby okazję poznać swoją drugą połówkę.
- Wbrew pozorom 15 lutego staje się dniem niezwykle pozytywnym. Ludzie nie skupiają się wyłącznie na znalezieniu nowej miłości, ale wybierają towarzyskie zabawy i przyjemności, na które nie mają czasu na co dzień – mówi Michał Kaleta z firmy Wyjątkowy Prezent. – Stąd też, jeżeli ktoś marzy o jeździe ekskluzywnym samochodem po ulicach miasta, relaksującym masażu czy podniebnym spacerze to Dzień Singla jest idealnym na podjęcie takiej decyzji – podpowiada Kaleta.
Młodsi będą imprezować
Wyniki badania pokazują, że osoby w wieku 18-24 lat zdecydowanie częściej decydują się na to, aby Dzień Singla świętować imprezując wraz ze swoimi znajomymi. Natomiast osoby w wieku 25-34 lat w większości planują sprawić sobie upominek, który będzie dla nich dodatkowym przeżyciem.
W każdej grupie wiekowej, która zdecydowała się na świętowanie Dnia Singla znalazły się również osoby chcące poznać swoją drugą połówkę w nietypowy sposób. Właśnie dla nich swój projekt, już po raz drugi, skierowała firma Wyjątkowy Prezent. Mowa tutaj o Randce w Ciemności, czyli kolacji z nieznajomym (dobranym na podstawie szczegółowego formularza) odbywającej się w tajemniczej scenerii. Brak dostępu światła powoduje, że uczestnicy tego wydarzenia nie będą widzieć ani siebie nawzajem, ani spożywanych potraw. Pozwoli to na poznanie drugiej połówki na podstawie samej rozmowy, a to wszystko przy doznaniach kulinarnych najwyższej jakości.
O firmie
Wyjątkowy Prezent jest pierwszą i największą w Polsce firmą oferującą prezenty w formie przeżyć. Wśród 2000 upominków, przygotowanych z myślą o klientach indywidualnych oraz biznesowych, znajdują się atrakcje, takie jak skok ze spadochronem, egzotyczny masaż czy jazda Ferrari. Flagowym projektem Wyjątkowego Prezentu jest unikalne, wyostrzające zmysły wydarzenie kulinarne, czyli „Kolacja w Ciemności”. Firma prowadzi sprzedaż prezentów online - poprzez serwis Wyjatkowyprezent.pl oraz na tzw. Wyspach Przeżyć, czyli w niemal 50 punktach handlowych działających w galeriach w całej Polsce, jak również w ponad 1500 sklepach partnerskich.